Monday, September 28, 2009

Dryer (blh dapat ke tak ni?)

Dalam masa lebih kurang 2 bulan lagi, diriku akan meredah KL yang jam yang amat tu dan semestinya banyak masa terpaksa diluangkan di tengah jalan (bukan kes berani mati, nak berdiri tengah jalan). Maka, kena lah mencari alternatif bagaimana nak mengurangkan kerja rumahtangga.
Setelah difikir2kan...one of the options adalah dengan membeli sebuah dryer. Jadi, tugas menjemur & mengangkat kain tu boleh la di potong drp senarai kerja yang ada. Lagi menjimatkan masa, masukkan pakaian yang telah dibasuh ye puan-puan ke dalam dryer, dalam beberapa minit, pakaian yang telah garing itu boleh la terus diangkat dan dilipat.
Serakian itu, kena la akakk memikirkan cara macamana plak nak membeli dryer seperti yang dikatakan tu (ayat2 iklan di atas menunjukkan dryer tu amat efficient sekali)...bukan apa, itu sebahagian promo supaya big boss tanpa ragu2 akan meng'approved'kan proposal akakk itu.

2 comments:

Nor Fadzlina Nawi said...

Kat Melbourne mmg guna dryer ni all the time. Tp harap maklum lah Za, bill elektrik mung yg akan melambung2..;-(

Zaliza said...

Tu la ina, aku nak wat lagu mano..maid kalu blh aku tak nak amik. Ni je la cara nak meringankan kerja2 kat rumah. aku kena redha la ngan bil eletrik yg melambung2 tu..huhu